"En god piges guide til mord" af

Holly Jackson

Skrevet af Marie Bach Salmonsen

Sagen er lukket. For fem år siden blev skolepigen Andie Bell myrdet af Sal Singh. Politiet ved, han gjorde det. Alle i byen ved, han gjorde det. Men Pippa Fitz-Amobi er ikke så sikker. Hun sætter sig for at bevise, at det var den forkerte, der fik skylden for mordet. Men der er mange, der prøver at spænde ben for hendes projekt. Og hvis den rigtige morder stadig er derude, hvor langt vil vedkommende så gå for at afholde Pip fra at finde sandheden …?

En forrygende, vildt spændende pageturner af en YA-krimi med et evigt twistende plot. Læs den, og du vil dø efter mere!

I starten af ”En god piges guide til mord” møder vi Pippa. Hun skal til at skrive sit afsluttende senior projekt på skolen. Hun beslutter sig for at skrive om en interessant mordsag, der skete for 5 år side i deres by Little Kilton. Pigen Andie Bell blev slået ihjel af sin kæreste Sal Singh, det ved alle i hele byen. Pippa er dog i tvivl om, hvorvidt det er sandheden. Hun kendte ikke rigtigt Sal, men hun havde mødt ham nogle gange, hvor han havde været den sødeste og rareste dreng. Hun kan ikke forstå, at den dreng nogensinde skulle kunne slå nogen ihjel.

Pippa møder Sals bror Ravi. Sammen begynder de at undersøge den sag, som ødelagde både Ravis og hans families liv. Jeg var virkelig stor fan af vores hovedpersoner. Jeg synes, de var beskrevet godt og den måde, de arbejder sammen på, gjorde bogen spændende og sjov.

Da vi kommer længere og længere ind i bogen, kommer der flere og flere spørgsmål til den lille bys beboere og hvorvidt alle har rent mel i posen. Der var mange plottwists i bogen, som gjorde den ekstremt spændene at læse, og jeg kunne nærmest ikke lægge den fra mig, da jeg først var i gang. Jeg synes, det var fedt, at jo mere du læser bogen, desto flere spørgsmål opstår der om, hvorvidt den lille by Little Kilton er det perfekt sted at bo.

Bogen er både opbygget af kapitler, men vi ser også Pippas arbejdsjournal gennem hele forløbet. Jeg elskede, hvordan man skiftede mellem at læse den reelle handling og alt det, Pippa finder ud af løbende i projektet. Jeg var virkeligt opslugt af, karaktererne, handlingen og alle mysterierne der skulle opklares. 5,5/6 stjerner.

Tak til forlaget Gyldendal for anmeldereksemplaret.

Forfatter: Holly Jackson

Forlag: Gyldendal