“En fængslende kys” af Julia Quinn

Skrevet af Anne Mette Bach Jeppesen

Gareth St. Clair er i vanskeligheder. Hans far, som afskyr ham, er i færd med at formøble St. Clair-formuen, og den eneste arv, der venter, er en familiedagbog, som måske, måske ikke indeholder nøglen til hans fremtid. Problemet er, at den er skrevet på italiensk, et sprog Gareth ikke behersker.

Hyacinth Bridgerton er djævelsk godt begavet og kvik i replikken – og ifølge Gareth bedst i små doser. Men der er alligevel noget over hende, noget charmerende og forstyrrende, der har fået tag i ham og ikke vil slippe igen.

De to unge mødes under den årlige Smythe-Smith-koncert. Hyacinth, der tager alt, hvad Gareth siger, som en udfordring, tilbyder at oversætte hans dagbog, selvom hendes italiensk lader noget tilbage at ønske. Efterhånden som de to fordyber sig i den hemmelighedsfulde tekst, opdager de, at svarene, de søger, ikke ligger i dagbogen, men snarere hos hinanden, og at intet er så ligetil – eller så kompliceret – som det perfekte kys.

Efter den foregående bog i serien om ‘The Bridgertons’, var det virkelig en fantastisk læseoplevelse med ‘Et fængslende kys’. Den indeholdte alt det, jeg elsker ved en bog. Et mysterium, en stor hemmelighed, en spirende forelskelse og masser af humor! Jeg elskede hvert et øjeblik i historien, som bare byggede mere og mere på spændingen og mysteriet.

Hyacinth havde jeg ikke det største indtryk af inden, så det var dejligt at lære hende at kende, og jeg er meget imponeret generelt over det persongalleri, der er i serien. Jeg synes alle har noget, der skiller sig ud fra de andre, så det er nemmere at genkende de forskellige karakterer. Hyancinth er tæt forbundet med Lady Danbury og er desuden både klog og morsom, og det kom til udtryk utallige gange undervejs. Når først de to sad sammen og første en samtale, var det svært ikke at trække på smilebåndet.

Gareth har haft en hård barndom og opvækst, lige indtil han flyttede ind til sin mormor Lady Danbury. Han sørger for at holde sig på afstand ved de arrangementer, hvor hans far kommer, da de på ingen måder har et godt forhold til hinanden. Mit hjerte kunne ikke undgå at bløde lidt for ham, og det han gik igennem.

‘Et fængslende kys’ er helt klart blandt de bedste i serien, og jeg kunne sagtens forestille mig, at jeg kommer til at læse den igen. Den indeholder et kæmpe mysterium, som kommer fra den dagbog, Gareths farmor har skrevet, som Gareth nu har, og det ender faktisk med først at blive opklaret til allersidst i bogen. Glæd dig til et skønt gensyn med familien Bridgerton.

Tak til Forlaget People's Press for anmeldereksemplaret.

Forfatter: Julia Quinn

Forlag: People's Press