Spring til indhold

Krimimessen Horsens 2023

Det er en del år siden, jeg sidst var afsted på Krimimesse, og den her gang deltog jeg sammen med min svigermor, som elsker at læse krimier. Det viste sig at blive en farlig cocktail, da jeg slet ikke kunne stå for alle de gode tilbud, og endte med at komme hjem med intet mindre end 14 nye bøger!

Vi så flere spændende indlæg. Vi startede i Indergården, hvor der var QA med Michael Katz Krefeld, så der fik jeg lidt indsigt i hans forfatterskab og hvilke bøger, han står bag, og jeg endte også med at købe ’Afsporet’. Herefter var vi forbi Store Sal, der trak mange mennesker til, da det var Vlado fra Politijagt, der var på scenen. Desværre var der lidt problemer med teknikken, så vi fik ikke set de sidste klip, han gerne ville vise.

Turbine havde også inviteret til reception i forbindelse med udgivelsen af ’Drage notatet’ af Michael Larsen, så der var vi et smut forbi og hilse på forfatteren. Det næste vi valgte at høre, var Hyggekrimi, cosy crime og puslespilskrimi, som var en hyggelig samtale mellem Bo Tao Michaëlis, Nanna Rørdam Knudsen og Anna Grue, der flere gange fik publikum til at grine, når de delte deres forskellige meninger.

Vi tog os også god tid til at gå rundt i Magasinet, hvor alle forlagene havde en stand hver med deres messetilbud, og det var simpelthen sådan nogle gode priser, at jeg havde svært ved at lade være med at købe bøgerne. Derudover er jeg lidt ny indenfor krimiverdenen, så derfor endte jeg med at købe førstebogen i en del serier, for at blive klogere på, hvilken stil jeg er mest til. Jeg blev meget positiv overrasket over messen, som foregår i de perfekte rammer på Fængslet i Horsens, og jeg vil helt sikkert lægge vejen forbi igen til næste år.

Tak til Krimimessen for pressebilletter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *